Mám 61, dôchodok 350 a 1200 eur z Viedne ? Slovensko, je toto možné !

9. júla 2014, luteranjaning, Nezaradené

Tlmočím slová milej pani, ktorá ma požiadala o vysvetlenie a ja som jej nevedel odpovedať.

 

Pýtala sa ma, či jej neviem vysvetliť, v akom štáte to žijeme, keďže ona už ničomu nerozumie.

 

 

Mám 61 rokov, poctivo som pracovala a dôchodok s príspevkom na palicu od štátu mi dohromady dáva 350 eur.

 

Manžel pracuje v stavebnej firme na Slovensku, má výplatu čistých 480 eur, je fyzicky, psychicky zničený.

 

Mladší syn a dcéra sú v Anglicku, majú sa dobre a najstarší syn je v Anglicku dlhšie, on sa má až veľmi dobre.

 

Pracuje pre štátnu stavebnú firmu a to je kameň úrazu, keďže s otcom si nerozumejú.

 

Môj manžel začínal v stavebnej firme už za socializmu a ten socializmus neustále chváli, až to preháňa a syna provokuje.

 

Pritom syn ho už 15 rokov lanári do Anglicka a vraví mu, nerob za almužnu, zničíš si zdravie, zabudni už na minulosť.

 

On ale nechcel odísť, je hrdý a chcel dokázať, že aj v komunistami sprivatizovanej firme sa bude dať slušne zarobiť.

 

Teraz vidí, že všetko prehral.

 

V Anglicku ani raz nebol a ja mu radšej nehovorím, ako si tam ľudia pohodlne žijú, koľko zarobia.

 

Poviete si, máme spolu 830 eur, čo nám na Slovensku chýba.

 

No ja mám operovaný bedrový kĺb, problémy s očami a mesačne musím platiť za lieky, nehovoriac o manželovi.

 

Má problémy s prostatou a dlhodobo s chrbticou, má posunuté platničky a bolesť prekonáva iba liekmi.

 

Naša suseda chodí ako opatrovateľka do Rakúska a keď mi rozprávala, čo robí, koľko zarobí, neverila som jej.

 

Urobila som si opatrovateľský kurz, 3 mesiace som sa učila nemčinu a v júni som bola 2 týždne v dedinke blízko Viedne.

 

A odvtedy už ničomu nerozumiem.

 

Čo suseda povedala, to všetko bola pravda a ja sa doteraz z toho neviem spamätať !

 

Dostala som sa sa k 82 ročnej pani, ktorá je trošička zábudlivá, ale inak absolútne žiadny problém, neskutočne milá, čistotná osôbka.

 

Po dvoch týždňoch som prišla domov ako z najkrajšej rekreácie v živote a zarobila som 1200 eur !

 

Stravu a ubytovanie som mala zadarmo, k dispozícii vlastnú izbu a kompletné sociálne vybavenie, no neviem sa z toho spamätať.

 

Obdivovala som aký má krásny dom, vybavenie, vykosený trávnik, krásne lavičky, nehovoriac o samotnej dedinke, všetko neskutočná krása.

 

Každý deń sa zastavila na pol hodinku z miestneho úradu pani, milá, ochotná, až mi to bolo trápne, lebo som nič nerozumela.

 

V stredu prišla sestrička, moju pani vykúpala, ja som plnila rolu spoločníčky, hrali sme hry, no proste zážitok z iného sveta.

 

Až sa to hanbím povedať, ale ja by som mala zaplatiť, lebo za dva týždne som sa naučila viac nemecky, ako za tri mesiace na Slovensku.

 

No a to bol práve ďalší šok, keď mi pani prezradila, že má dôchodok 2600 eur !

 

Je to neskutočná suma a to je ďalšia vec, ktorej nerozumiem, pričom v účtovníctve sa vyznám.

 

Tak keď my dve Slovensky za mesiac dostaneme 2400 eur, agentúra si tiež niečo nechá, ako je možné, že si tá pani môže to všetko dovoliť !

 

Ten krásny dom, vybavenie, všetok ten luxus, ktorý jej štát poskytuje, záujem sociálnej pracovníčky, kvalitného lekára a ešte aj nás dve zo Slovenska ?!

 

Suseda tvrdí, že v Nemecku dôchodcom štát ešte prispieva na opatrovateľku ale nie tak, ako mne pár eur na palicu.